Menzil Topluluğuna Ilk Adım-1



(Bu, analiz-kritik-rapor niteliğindeki makale, gün içinde ülkemizdeki en tipik sosyal oluşumlardan biri olan Menzil Topluluğu'nu kısa bir ziyaret etmiş bulunmam vesilesi ile kaleme alınmıştır. Biraz yoğun muhtevası olduğundan blogumda parçalar halinde yayınlayacağım. Ilk parçayı saygılarımla istifadenize sunuyorum)

----

Şu an otobüsteyim. Biraz gecikeceğiz; yaklaşık 10-15 dk kadar...  Gergin değilim ancak dua etmeliyim.
Tekrar yazacağım.

*  *  *

Kurstayım. Uçlara bir yere iliştim. Annem öğle namazını kılıyor. Henüz anlatıcı/mübelliğ/hatip gelmedi. Dediklerine göre iki anlatıcı olacakmış. Bu boşlukta  raporumu yazmanın evlâ olacağını düşündüm ben de. Rapordan çok bir deneme gibi 'durduğunun' farkındayım. Belki de henüz tam manasıyla işe-vuruk pragmatist bir analize başlamadığım içindir.

*  *  *

Bir ara 'Dediği her şey çıkıyor' diye seslendiğini duydum bir kadının yanındaki diğerine. Muhtemelen sempati duyduğu bir paydaşını anlatıyor.

'Işte bu yanlış' diye düşündüm. Bu 'denilenin çıkma' hadisesinin ancak ve ancak Allah'ın izni ve kûn nezdinde yekûn bulan Kudretli Iradesinin tecellisi ile mümküm olduğunu belirtmesi gerekiyordu. Bahse konu kişinin ilahi yetkelerle donatılması(!), onun  imanını riske etmesi anlamı taşıyordu.

Daha açık anlatayım: Bazen sempatiyle hayranlık, hayranlıkla da tapınma arasındaki o çizgi flu'laşır, belirsiz bir hâl alır. Fail istemeden ve basiretsizce olur bu. Fail hayranlık beslediği kimsenin ilahi vasıflardan münezzeh olduğunu, öyle sık hatırlatlatmalıdır ki kendine, Allah muhafaza imanına bir halel gelmesin.

Ve hatırlayın ki, Sahabe-i Kiram Efendilerimiz bu fikir egzersizini 'Niyet Çalışması' adı altında sık sık yapıyorlardı.

*  *  *

Çocuklar var mesela. Sakinler ve birbirleriyle iletişim halindeler. Saldırgan değiller. Iki erkek çocuğu; 6-8 yaşlarında her ikisi de...

Bu kendine yeter ve iletişime açık halleri, onların bilinçli ebeveynlerin himayesinde, iyi eğitim almış/alıyor olduklarını gösterir. Ve bu eğitim de, taktir edersiniz ki, sevgi ön-koşuluyla birlikte işe koşulur.

*  *  *

(Devam edecek)

0 comments:

Yorum Gönder