"Narse&Nassa"nın Muhtevası



Narse ve Nassa'da adı geçen bu iki yüce gücün gerçek hayatta kimler olduğunu tartışmış hürmetli büyüklerim. Bu vesileyle hikayenin konusu ve olay örüntüsünü kısaca anlatmak istiyorum.

Şöyle ki, "Narse ve Nassa" da kişilerden değil, olguların temsilinden bahsettiğimi belirtmiştim. Ama yine de bu üç temsil, reel kişilere hapsediliyor. Bu gerçekten üzücü. Millet olarak ne kadar dar kalıplara bağımlı kaldığımızın bir sirayeti.

Şudur...

Tih: insanoğlunun zaaflarını, boş ve değişime yatkın dimağını temsil ediyor.

 "Narse&Nassa"nın Muhtevası

Narse: nefis hocam ya. bildiğiniz nefsin fısıltıları, insanı kötüye batağa sürükleyen her şey: sigara içki kumar karı kız..

Nassa:toplum gerçeği. yani medeniyet. gelişim. Kültür, sanat ilim ve fen.

Fakat şöyle bir ayrıntı var:

Narse de en az Nassa kadar zeki, akıllı ve uyanık. Bu yüzden savaşları çok acımasız ve yıkıcı oluyor.

Hemen kitabın sonunu da söyleyeyim.

Şöyle bitirmeyi düşünüyorum: Bu yarışı Nassa'nın kazanmasını çok isterdim. Medeniyetin, kültür ve bilimin. İnsanlığın kazanmasını. Kısmet olursa hikayeyi yazdığımda da Nassa'ya açık bir sempati beslediğimi de görebileceksiniz. Çünkü seviyorum. İlmi, öğrenmeyi.. Bunlar az şey mi?..

Ancak kitabın sonunda Tih, Narse'yi seçiyor ve Narse tarafından acımasızca öldürülüyor. (Günahları yüzünden cehenneme giden kulun durumunu hatırlayın).

Budur.

İstirham ederim.

Saygılarımla,

Rukiye Eğlence

0 comments:

Yorum Gönder