Menzil Topluğuna Ilk Adım-3




(...)

Derse gelen katılımcıların sosyo-ekonomik-eğitsel düzeylerinden bahsedeyim biraz da. Neredeyse tamamı ev hanımı ancak mütemadiyen sürece ve hayata tutunmak isteyen post-modernizm kitlesinin hatun kişileri...

Domestik dayatmaların anlayışsızlığına meydan okuma eğilimindeler... 2-3 çocuk sahibi olup erken-yetişkin çağlarını yaşayan da var, oğlunu 'evermiş' kızını 'gelin etmiş' ve bu boşlukta kendini bir nebze olsun geliştirip ahiretini kurtarmaya çalışma derdinde olan da...

Ancak benim gördüğüm, hasta ruhların, psiko-histerik vakaların ve kapris abidelerinin hiç olmaması idi. Inanın abartmıyorum. Bu tespiti yaparken sempatik davranmıyorum.

Zira bu trip-mania kadınlarını iyi tanırım. Tek gaflarıyla dökerler bilinç dışı eğilimlerini ortaya. Kaçamazlar efendim, ruhlarına hakim olmuş o -ene- anaforunun kancasından. Hemen ele verirler kendilerini.

Bu hanım kişilerinin tükenmez nevrotik kapris krizlerinin altında Adler'ın 'üstünlük saplantısı'nın yattığını da dilerseniz bir başka yazıda ele alayım.

Ezcümle Efendim, Gaziantep/Şahinbey Menzil Kadınları tevazu ve samimiyet anlamında benden 'tam not' aldılar.

*  *  *

Mübelliğ kişilerin konuya hakimiyetleri oldukça iyiydi. Gerçi ikinci belliğ hafıza gerektiren ayrıntıları belirtirken arada akıllı telefonuna bakıyordu ancak o kadarı da olsundu.

Yine münhâsır ikinci anlatıcının, katılımcıların sorularını yanıtlarken muhatabını incitmemeye özen gösterici üslubu dikkatimi çekti. Mesela toplumun genelini ilgilendiren bir açıklama yaparken marjinallerin itidal-bozucu çıkıntılıklarını dahi kapsayacak özenli kelimeler seçiyor.

"33 Estağfirullah çekilebilir. Ama bu demek değildir ki illa bu sayı olsun. Bunu sizin dayanma gücünüze bırakıyorum. Herkes kendi ruh ikliminin derinliği oranında sayıyı esnetebilir."

Inisiyatif ruhsatı tanıyan liderleri severim. Bu inisiyatifçi, bir iş yerinin patronu olabilir, cemaatine hüküm va'zeden bir din adamı da, bir öğretmen de...

Inisiyatif ruhsatı tanımak, hem bir intizam çağrısı ve hem de bir 'anlayış' jestidir. Inisiyatif ruhsatı vermek, art niyetli ya da cahilâne çıkışları bulunan sivrilikleri 'absorbe' eden bir yöntemdir. Yönetsel bir kaidedir.

Yani kısaca, 'Inisiyatif ruhsatı' derken, bir işi salık veren amirin olası tüm farlılıkları göz önünde bulundurmasını kastediyorum.

Sözgelimi namaz, bedenle ayak üstünde ifa edilen bir emirdir. Ancak dinimiz Islam, hasta yolcu ya da bir engeli bulunan kimselere kendi durumlarına özgü inisiyatifler kullanabileceklerini belirtir (Oturarak namaz kılma, gözle ima vs..)

Sanırım 'inisiyatif ruhsatı'nın mahiyeti sizlerce de anlaşılabiliyor.

*  *  *

Menzil/Gaziantep topluluğu sandığımdan daha memnun edici bir dokunuş bıraktı ruhumda. Açıkçası ilk etapta bu kadar çabuk ısınacağıma ihtimal vermiyordum.
Hele şu 'akit' meselesi...

Istiyordum, ancak bu kadar erken değil.

Daha doğrusu..

Bilirsiniz; 'Varoluşçu Ruk ya' işi illa ki bir şekilde 'akışına bırakacak'...
Ders bitip de Vekil gözlerimin içine sevgiyle bakıncaya kadar inanın kararımı vermemiştim.

Ders esnasında 'Olacağı varsa olur. Olmayacak gibi olursa da fazla üstelemem zaten.' kafasındaydım.

Evden çıkarken aldığım karar tam olarak bu idi: Her iki ihtimali de içeren iki uçlu diyalektisite... Ancak kesinlikle tutarsızlık değil bu. Kapı aralayıcı düşünce aktivasyonu diyebiliriz.

*  *  *

Olayın tinsel boyutuna hiç girmedim fark ettiyseniz. Çünki bu boyut, şahsımı ve olaydaki ukde'yi kavrayabilen bazı gönül dostu okuyucularımızı deryâ-deniz ummanlara gark edecek yoğunluk ve sarsıcılık barındırıyor içinde.

*  *  *

Menzil Topluluğu;nda bulunmam ve özellikle Vekil Hoca'nım'la münasebetim derin etki yarattı ruhumda. Hatta daha sabahtan bir hassasiyet, ruhi bir ürkeklik aldı yürüdü bende.

Ve belki de bu etkinliklerden, batınî etkinliklerden asla bahsetmeyeceğim sizlere. Bilirsiniz her insanın zaafları vardır ve bunların başkalarınca bilinmesi o kimselerin ruhunu yaralar.

*  *  *

Topluluğu Sosyolojik açıdan analiz etmeye çalıştım. Araya sürekli içsel  konuşmalarımı eklemlemek suretiyle bu misyonumu baltaladığımın  farkındayım. Bunun için affınızı umuyorum.
--

Yeni yazılarda görüşmek ümidiyle,

Saygılarımla, Rukiye Eğlence. 

0 comments:

Yorum Gönder