En Beğenilen Hareketli Türküler




Merhaba,

Bu yazımda ilerde lazım olabilir (bkz: düğünümde) düşüncesiyle en beğenilen hareketli türkülerin, hangi yöreye ait olduğunu da belirterek, bir listesini yapmak istiyorum.



Hazırsanız başlayalım.... 




En Sevilen Hareketli Türküler

Bahça Duvarından Aştım

Kesik Çayır

Beri Gel Kara Gül

Duman Yeri Var

Taşa Çaldım Ayvam ile Narımı (İstanbul)

Pınara Gel Ki Görem (Gaziantep)

Lorke lorke lorke (Gaziantep)

Diyarbakır Bu Mudur (Diyarbakır)

Dilara Ateş Düştü Şalvara (Gaziantep)

Mektebin Bacaları (iç batı egeye benziyor)

Muallim (İstanbul olabilir)

Gide Gide Bir Söğüde Dayandım Dayandım (Gaziantep)

Mardin Kapısından Atlayamadım (Diyarbakır)

Dillirgadan Gece Geçtim (İzmir)

Hele Ninna Olasan (Şanlıurfa)

Gız Ben Sana Demedim Mi Karşıki Dağlar Cenderme Cenderme (Şanlıurfa)

Burçak Tarlası (Akdeniz, İç Ege)

Kara Çalı Gibi Girdin Aramızda (Trakya)

Yanıyom Bir Sivaslı Uğruna (Sivas)

Cumbullu (Gaziantep)

Şeker Almaya Geldim



.



.



.






0 comments:

Yorum Gönder