Türkçe Karakter Kabul Eden Fontlar

 



Merhaba arkadaşlar,


Bir iş için Google Fonts'tan yazı tipi seçip indirmem gerekti.


Ancak Türkçe karatker olması gerekiyor.. Ben de bu karakterleri kabul eden yazı tiplerini seçtim bu yüzden. Normalde Türkçe karakteri olmayan fontlarda mesela "Ş" için "S" harfi yapıp altına manuel kuyruk ekleme vesaire yapıyordum. Ancak bu sefer yazı işim biraz uzun olacak. Her bir Türkçe karakter sıkıntısında aynı yöntemi denemem hızımı acayip yavaşlatacak.


Ben de direkt  Türkçe karakter kabul eden fontları indirdim..



Fontları üç gruba ayırdım,

1. Metin Fontları  - Normal düz yazı fontları

- Minion Pro

- Archivo

- Rajdhani

- Play

- Space Grotesk

- Maven Pro

- Changa

- Space Mono

- Alata

- Advent Pro

- Pioret One

- Mitr

- Ruda

- Jura

- FiraMono

- Derker Grotesque

- Trocchi

- Caudex

2. El Yazısı(Süslü Yazılar)  - Eğik, süslü el yazıları

- Playball

- Parisienne

- Allura

- Sriracha

- Quintessential

- Berkshire Swash

- Alex Brush

- Marck Script

- Akaya Script

- Italianno

- Pinyon Script

- Amita

- Arima Madurai

- Lobster

- Pacifico

- Combo

- Boogalo

- Courgette

- Shadow Into Light

- Caveat

- Indie Flower

- MsMadi

- Great Vibes

- Kalam

- Kaushan Script

- YellowTail

- Patrick Hand

- Sacramento

- Architechs Daughter


3. Header/Başlık Fontları - Kalın, büyük belirgin fontlar bunlar da..

- Lobster

- Pacifico

- Secular One

- Abril Fatface

- Righteous

- Russo One

- Paytone One

- Archivo Black

- Alfa Slab One

- Cinzel Decorative

- Staatliches

- Lalezar

- Bangers

- Aclonica

- Titan One

- Racing Sans One

- Luckiest Guy

- Bowlby One Sc

- Carter One

- Bungee

- Sigmar One


***


Seçtiğim fontları Drive'ıma attım.  Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.







***


Daha önceden universal fontlar olan afiş-broşür tasarımları için indirip arşivlediğim fontlara da aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Ancak Türkçe karakter tuşladığınızda bunlar size sorun çıkaracaktır.

(Bu sorunu çözmek için sizlere benim yaptığım gibi İngilzice karaktere nokta, kuyruk, şapka eklemek gibi bir yöntem tavsiye ederim.)


İlgili yazıya gider →



***


Umarım fontlar işinize yarar arkadaşlar,


Herkese iyi çalışmalar diliyorum.


Sevgiler,

Rukiye EĞLENCE

0 comments:

Yorum Gönder