Doğal Sayılar Konu Başlıkları



Okulda bazı sınıfların Temel Düzey Matematik derslerine giriyorum. Doğal olarak bu sabilerle ciddi mânâda konu başlığı ihtiyacı duyuyoruz.


Onlara kalkıp bir türev ya da integral anlatamayacağımı biliyorum. Üslü/köklü sayıları bile kavramakta zorluk çekiyor çocuklar. 


Bunlar köy öğretmeni olmanın yürek yakan gerçekleri.


***


İşte bu vesile ile, doğal sayılar kapsamında bu sabilere anlatabileceğim bazı temel konu başlıklarını burada sizlerle paylaşmak istedim, arkadaşlar.


Umarım işine yarar.


İstirham ediyorum :))


..

Doğal Sayılar Konu Başlıkları


- Doğal Sayılar


- Tam Sayılar


- Pozitif/Negatif İşaretli Sayılar


- Sayma Sayıları


- Rakamlar


- Basamak Kavramı


- Ondalıklı Sayılar


- Rasyonel(Kesirli) Sayılar


- Sayı Problemleri


- Saat/Zaman Problemleri


- Rasyonel Sayılarla İlgili Problemler


- İşlem Önceliği


- Parantezli İşlemler


- Yuvarlama ve Sonuç Tahmini


- Çok Basamaklı Sayılarla Toplama İşlemi


- Çok Basamaklı Sayılarda Çıkarma İşlemi


- Çok Basamaklı Sayılarla Çarpma İşlemi


- Çok Basamaklı Sayılarla Bölme İşlemi


- Bir Sayının Karesi ve Küpü


-Bir Sayının Karekökünü Alma


- Üs Kavramı


- Karekök Kavramı


- Oran Orantı


- Doğru Orantı


- Ters Orantı


- Birleşik Orantı


- İçler Dışlar Çarpımı


- Büyüktür/Küçüktür İşareti


- Basit Eşitsizlikler


- Mutlak Değer


- Sayı Doğrusu


- Sayıların Sayı Doğrusunda Gösterimi


- Sayı Tabanları / Taban Aritmetiği


- Faktöriyel




__

Kaynak: İlk okul matematik konu anlatım föyleri :-|

0 comments:

Yorum Gönder