USB İle Format (Kodlarla)



USB belleğinizi, hiçbir harici program gerektirmeden, sadece DOS ortamında yazdığınız kodlar ile boot etmek(başlangıç diski oluşturmak) için aşağıdaki adımları izlemelisiniz.

Flash'a atacağınız kurulum dosyaları .iso uzantılı olmamalıdır. Eğer iso ise zipten çıkarıp windows dosyaları haline getirmelisiniz.

Öncelikle Çalıştır'a cmd.exe yazıp tamam diyorsunuz. 

Açılan ekrandan sırasıyla şu komutları yazarak diskinizi yapılandırmalısınız:


1_ DISKPART ┘

2_ LIST DISK ┘

3_ SELECT DISK 2 ┘

4_ CLEAN┘

5_ CREATE PARTITION PRIMARY┘

6_ SELECT PARTITION 1┘

7_ ACTIVE┘

8_ FORMAT FS=NTFS┘

9_ ASSIGN┘

10_ EXIT┘

---

Bu adımlardan sonra ekranda "Leaving Diskpart..." yazısını görürsünüz. Bu yazıyı görünce windows ortamındaki kurulum dosylarını copy-paste yöntemiyle flash'a yükleyin. 

Flash'ınızı Dos ortamında yapılandırdıktan sonra windows ortamından biçimlendirmeyin sakın. Bu biçimlendirmeyi MS-DOS "flash bozuldu"gibi algılar. Sadece dosya yükleme/silme gibi işlemler yapın.

Herneyse...

Kurulum dosyalarını flash'a yükledikten sonra, Del'le bilgisayarın setup'ına girip boot device'ı USB olarak ayarlayıp format işlemine başlayabilirsiniz.

Kolaylıklar diliyorum.

Format Sonrası Programları

Formattan sonra size şu programlar lazım olacaktır. Onları da bu vesile ile ekleyelim (Bu listeyi şahsi önceliklerime göre oluşturdum. Atıyorum, ben tarayıcı olarak chrome değil fireFox kullanırım diyorsanız tamamen kişisel tercihinizdir):

1. Chrome Tarayıcı

2. DriverPack programı ile otomatik sürücülerin yüklenmesi

3. MS Office Paket Programları

4. Güncel lisanslı bir antivirüs programı(Eset Nod32 'yi öneririm. Fakat programı yükledikten sonra Eset'in güdümünde yayın yapan kurumsal sertifikalı web sitelerinden(...) güncel username&password 'leri aramayı ve virüs tarayıcınızı güncel tutmayı sakın unutmayın - bunu tabii ki yasal yollarla yapacaksınız :)) ..)

5. KMSTool ya da ChewWGA gibi Win etkinleştirme programı (bu programlar işletim sisteminizi etkinleştirmez ama sürekli bu uyarıyı almanızın önünce geçer. İşletim sisteminizin orijinal windows sürümü gibi çalışmasını sağlar.)


*
*

Bunların dışında atıyorum, video için VLC player vs yüklemek isteyenler de olacaktır. Fakat benim açımdan zaruret arz eden programları bu şekilde listeledim.

USB Format olayı böyle arkadaşlar. Bunun için ConvertIso » RufusBoot gibi programlar kullanılıyor ama yazdığım kodlarla bu işlemi yaparsanız başınız daha az ağrır.

Şimdiden kolaylıklar diliyorum.





Saygılarımla :))

Rukiye Eğlence



-------------------------------------------

PS. Şu linkten usb format işlemi görsellerle anlatılmış. Belki işinize yarar diye, bunu da şu şekilde bırakmış olayım:







0 comments:

Yorum Gönder