No Bootable Device Hatası


.
Merhaba Arkadaşlar,

Bu yazımda sizlere Acer ES1 serisinde görülen No Bootable Device hatasından ve nasıl çözüleceğinden bahsedeceğim.

* * *

En baştan başlayayım. Okul arkadaşlarımdan Mine Hocam, okulun ilk gününde bana şu şekilde bir soru yöneltti:

Dediğine göre uzun zamandır (6 Ay boyunca) bilgisayarını hiç açmamış. Memlekete giderken hiç bir sorunu yokmuş ve Win8 işletim sistemi yüklü olan notebook'u sorunsuz çalışıyormuş. Bu hafta gelip bilgisayarını çalıştırmayı denediğinde "siyah ekranda bir şeyler yazıp bilgisayarın açılmadığını" belirtti.

İşte "bir şeyler" dediği: No Bootable Device hatası imiş.

Baştan belirteyim. Sorunun çözümü beni fazla yormadı. Ama hem bu naif tecrübeyi unutmamak, hem de aynı sorunla karşılaşan varsa bir nebze çaresine ilaç olmak için, bu yazıyı yazmaya karar verdim. Google'a "How to no bootable device" yazsalar muhtemelen 3. ya da 4.cü paging'de karşılarına çıkacak benim yazım ama olsun. Biz görevimizi yapalım :)))

* * *

Sorun anlaşıldı sanıyorum. Mine Hocamızın bilgisayarı, Power tuşuna bastığında açılmıyor ve siyah ekranda "No Bootable Device" yazıp öylece bekleyip duruyor.

Boot olayını biliyorsunuz. Başlangıç demektir. Yani bilgisayar, açılış bilgilerini boot cihazından alır. Eğer siz boot cihazını Hard Disk olarak belirtmişseniz, RAM açılış bilgilerini HardDisk'ten alıp onun bilgilerini execute edecektir.

Eğer Boot cihazınız Flash Bellek ya da CD-Rom ise, işletim sistemi(başlangıç bilgilerini) Flash ya da CD'nizden alır. Bu şekilde işletim sistemi açılır.

Herneyse.

Boot kelimesini gördüğünüz anda teşhisi koyabilirsiniz bilgisayarınıza: Bilgisayar açılış bilgilerini nereden alacağını bilemiyor. Bu bir hata ya da bozukluk değildir. Sadece cihaz eşgüdümü sağlanamamıştır bilgisayarınızda. Cihazlar arası senkronizasyon kurulamıyordur. Yani RAM-Sabit Disk arasında bir kopukluk söz konusudur.

Mine Hocam'ın Acer'ında da tam olarak bu durum söz konusu idi.

Peki Ben Ne Yaptım?

Ne yapabilirim, tabii ki sorunun çözümü için ilk olarak google'dan arama yaptım.

Bu arada No Bootable Device ifadesinin tam karşılığı "Başlangıç Aygıtı Bulunamıyor" demektir. Ama dediğimiz gibi. Var, aslında; Acer bulamıyor.

Google aramalarımda yönerge şu şekilde idi:

1. Acer'ın Setup Ayarlarına, Pc açılırken üst üste F2'ye tıklanarak giriş yapılır.

2. Açılan Setup Penceresinden(DOS Ortamındaki Mavi Ekran) Boot Sekmesine tıklanır.

3. Boot Mode UEFI'den Legacy'e getirilir.

4. Boot Mode = Legacy şeklinde seçilir.

5. Save And Exit'e basılıp Setup'tan çıkılır... (F10 Tuşuna)

..

Peki Bunları Yaptım Mı?

Evet arkadaşlar, bu adımları sırasıyla deneyerek olumlu bir netice aldım. Yukarıda da belirttiğim üzere, Boot Mode'unu UEFI'dan Legacy 'e alıp kaydettiğimde boot cihazını rahatlıkla bulabildi bilgisayar.

Sizinle de paylaşmak istedim bu hatayı ve çözümünü.

Umarım aynı sorunu yaşayan arkadaşların sorunu çözmesine yardımcı olur.

İstirham ediyorum,

Sevgiler.


____
PS. Olay ânına ilişkin görselleri aşağıda paylaştım. Saygılar :))






0 comments:

Yorum Gönder