MEB Ortaöğretim Yönetmeliği Güncel Değişiklikler

 



Merhaba, bu yazımda MEB'in Ortaöğretim mevzuatından aklım elverdiğince bahsetmeye çalışacağım. Umarım ilgilenenler için faydalı bir kaynak olmuş olur.


..


Şimdi  OGM Yönetmelik Şehir Efsanesi hakkında birkaç husus var. Ancak bu blogda yazdıklarımın kendi çıkarsamalarım olup sehven hatalar barındırabileceğini de gözden kaçırmayın lütfen.. İnsan nisyanla malüldür.



Hemen maddelerhalinde açklayalım...


» Bu sene sadece 37. madde değişti. Yetenek okullarına farklı türdeki okullardan nakiller gerçekleşemeyeceği beyan ediliyor.

Tam metni şu şekilde:

Ortaöğretim Kurumlari Yönetmeliği 37 maddesi nedir?

"Yönetmeliğin 37/2 maddesine göre, ortaöğretime yerleştirmeye esas puanla birlikte özel yetenek, mülakat, mülakat ve beden yeterliliği sınavıyla öğrenci alan okullara ise resmi/özel kendi türleri dışındaki diğer ortaöğretim kurumlarından nakil ve geçiş yapılamamaktadır."

 


» Bunun dışında 3013'te belirlenen Ortaöğretim Yönetmeliğinde 2 Eylül 2020'de resmi bir değişiklik olmuş. 21 Nisan 2022'de bu değişikliğe küçük bazı eklemeler yapılmıştır.


Değişen maddelerin olduğu resmi metin ve yeni(halihazırda kullanılan güncel) yönetmelik aşağıdaki linkte Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'nün web safasında alenen ilan ediliyor:

   •   https://ogm.meb.gov.tr/www/mill-egitim-bakanligi-ortaogretim-kurumlari-yonetmeliginde-degisiklik-yapilmasina-dair-yonetmelik/icerik/1022

   •   Yönetmelik Değişikliğine ulaşmak için tıklayınız.

   •   Yönetmelik Değişikliğinin yapıldığı bölümleri içeren tam Ortaöğretim Yönetmeliği gösterildiği tüm metin için tıklayınız.



***




» Bunların dışında Ortaöğretimle ilgili tüm hususların belirtildi bir de Ortaöğretim Mevzuatı(600 sayfa) var. 

Onun da güncel versiyonunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz:


Ortaöğretim Mevzuatı
(21 Nisan 2022 Tarihli Resmi Yazıya Göre)
İNDİR





***




» Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Kurumlar Yönetmeliğinin(120 sayfa) Güncel versiyonunu indirmek içinse ağaşıdaki linke tıklayın..






***



» Son iki yılda yönetmelikte sadece 2 defa değişiklik yapılmış;

    -2 Eylül 2020'de

   - 21 Nisan 2022'de.


Sadece bu değişen metinlerin bulunduğu dökümanı indirmek içinse(12 sayfa) aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.


ORTAÖĞRETİM YÖNETMELİĞİNDE
 DEĞİŞEN MADDELER
(2020-2022)
İNDİR





***





» Yönetmeliklerde arama yapmak için aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz(Bulunan tüm sonuçlar günceldir):

https://www.mevzuat.gov.tr/aramasonuc




» Tüm bakanlığın mevzuatına ulaşmak içinse aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

https://teftis.ktb.gov.tr/TR-263545/mevzuat-arama.html



» Tüm Milli Eğitim mevzuatlarına ulaşmak içinse aşağıdaki linke tıklayın..


...
OGM Mevzuatı, yönetmeliği ve son birkaç güncellemeyi kaynaklarıyla birlikte sizlerle paylaşmak istedim bu yazımda. Umarım faydalı olmuştur. Ancak yanılma payım da olduğunu lütfen göz ardı etmeyin..

Saygılarımla, 
Rukiye EĞLENCE

0 comments:

Yorum Gönder