Proto IO Nedir?




Merhaba Arkadaşlar,

Bu yazımda sizlere kısaca proto.io 'yu tanıtacağım. Kendisine eski patronum aracılığı ile ulaştım ve hemen ısındık. Proto'dan bahsediyorum :-|  Visiual Studio'nun, C#'ın ya da jbuilder'ın kod interface modülünün bulunmamış halini düşünün. Ayrıca tamamen material design kaidelerinden oluşuyor ve gözü yormayan bir arayüz tasarlayabiliyorsunuz.

Bunu biraz da MS Visio, TinkerCad ya da App Inventor'e benzetebilirsiniz. 

Ama;
  • Visio elektronik devre tasarımlarında, 
  • TinkerCat ise 3D objelerin simulasyonunda 
  • App Inventor Mobil Uygulama geliştirmede 
kullanılıyor.


Yani proto.io, sadece kullanıcı etkileşimi için elzem olan tasarımlarda tasarımcının sorunlarını çözmek amacıyla geliştirilmiş, lisanslı bir uygulama. PhotoShop kadar kapsamlı ya da Illustrator kadar derin bir altyapı beklemeyin proto'dan. Ama ki "işinizi görür"...

Siteye 1 aylık ücretsiz üye olabildim. Keza mailbox'ıma doğrulama kodu bile gelmedi. (bkz: gidicisin)

Ardından hemen "New Project" diyerek ilk arayüzümü tasarlamaya koyuldum. Telefonumda hali hazırla aplikasonu bulunan Blogger App'ın bir benzerini yapmayı denedim. 


(⚡) 

 işaretini kullanarak frame'ler arası geçiş verebiliyorsunuz; yani bu nesneye tıklandığında şu frame'e gitsin anlamında. Fakat o kadar ilerletmedim projeyi. 

Tasarlamış olduğum arayüz aşağıdadır arkadaşlar. Sizler de denemek isterseniz site linkini aşağıda paylaşıyorum.

Yeni "tecrübeler"de görüşmek üzere arkadaşlar, 

hoşça kalın.


0 comments:

Yorum Gönder