Scratch Uygulamaları-1



Merhaba,

8-12 Nisan 1. Robotik ve Kodlama Çalıştayı Kapsamında Bazı Yazılım Dilleri ve Kodlama Platformlarını anlatacağız. (Akçakale Şanlıurfa)

Akçakale Meb'in muhterem argesi, Scratch ve Mblock olayını bana kitlemiş. Bu vesileyle, bu aralar biraz scratch çalışıyorum.

Ben de sizlere Scratck Kurulum, temel kavramlar ve Scratch Yapısı, Arayüzleri, Ortamları, Temel Scratch Uygulamaları vs... anlatmak niyetindeyim.


Öncelikle şunu bilelim, SCRATCH BİR PROGRAMLAMA DİLi DEĞİLDİR!.. Bu sebeple birçok anlamda hareket özgürlüğünüzü kısıtlıyor. Söz gelimi PHP'deki gibi tek oturumluk çerezler(cookie-session) tanımlamanıza ya da c++ ve c#'ta olduğu gibi fonksiyon tanımlarına izin vermiyor.

Her kuklanın kendine ait bir alt alanı oluşunu, Class mantığına benzetebiliriz. Fakat, düşünün, Scratch'te veritabanı ya da xml desteği dahi yok.

Framework temelli değil. Her ne kadar lisanslı olmasa da açık kaynak kodlu değil. Yani Çıkıp upper-guru-indermediate bir yazılımcı "Scratch'e ek özellikler katalım" dese pek âlâ bunu geliştirebilir. Ancak hiçbir gurunun bunun için çaba sarf edeceğini zannetmiyorum.

Zaten kendisi bir uygulama... Ortam değil. Dil değil yani.

Sadece, çocuklara kodlama evrenini sevdirmek için tasarlanmış bir arayüz. Bir çeşit etkileşimli oyun gibi düşünebilirsiniz.

Her neyse...  Scratch kurulumuyla başlayalım.

Scratch Nasıl Kullanırım?

Scratch kullanmanın iki yolu var.

1. Mit'in resmi sitesinden online olarak kullanabilirsiniz.

Linki Budur: https://scratch.mit.edu/projects/editor/

--- 

2. Scratch'i bilgisayırınıza bir program olarak kurup kullanabilirsiniz.

Scratch.exe Linki Budur: https://scratch.mit.edu/scratchr2/static/sa/Scratch-461.exe

Scratch Kukla Hareketi

Aşağıda Scratch kukla hareketini temsil eden iki uygulama paylaşıyorum. Komutlar videoda gösterilmektedir. 

Araba Gidiş-Geliş Uygulaması



Top Sektirme Uygulaması





 Scratch Uygulamaları-1 isimli yazımızı burada sonlandırıyorum arkadaşlar. Profesyonel bir Scratch anlatıcısı kadar olamaz ama serinin sonunda ,scratch'e dair yarım buçuk bir şeyler öğrenebilirsiniz diye düşünüyorum.

Yazının ikinci bölümünde görüşmek üzere. İyi çalışmalar diliyorum.

Gelecek Yazıda Anlatmayı planladığım Başlık: Scratch'te Kullanıcı Etkileşimi

Sevgiler,

Rukiye Eglence 
 

0 comments:

Yorum Gönder