Astana Bilim Ve Teknoloji Zirvesi




Astana Bilim Ve Teknoloji Zirvesi - 10 Eylül 2017

11 Eyül’de Kazakistan’ın Başkenti Astana’da İit Ülkelerinin İşbirliğiyle Birincisi Düzenlenmiş Olan Zirvedir.

İit, Bilirsiniz “İslam İşbirliği Teşkilatı” Adı Altında Kurulan Bir Örgüttür. Toplamda 57 Müslüman Ülkenin Katılımıyla, Mescidi Aksanın Kundaklanması Hadisesi Üzerine 1969’da Kuruldu. Merkezi Arabistan/Cidde’dir.

Üye Ülkelerin Tamamının Müslüman Oluşu, Örgüte Farklı Bir Ruh Katıyor. Ne Var Ki Bu Ülkelerin Yarısından Fazlası Afrika’nın Sefalet Çeken Ülkeleri. Hal Böyle Olunca Liderler, Buna Bir Çözüm Getirmek Arayışı İçine Girmişler.

İşte, Geçtiğimiz Günlerde Gerçekleşen Astana Zirvesi, Bu Amaca İstinaden Atılan Bir Adımdır.

Açıkça Konuşmak Gerekirse, Bu Zirvenin Analizcilerimizin Gözünden Kaçmasına Biraz Üzüldüm. Bendeniz Olayı Sanal Mecrada Duymuş Ve Değerli Ekonomist (Bkz: Dr Hatice Karahan) Hanfendinin Köşesine Taşımayısla Da Zirveyle İlgili Kavi Bir Fikir Elde Edinmiştim.

Gerçekleşen Zirve Önemli Arkadaşlar. Bırakın Astana’da Liderlerin Konuştukları Maddeleri, Sırf (Bkz: 57 Müslüman Ülkenin Başkan Ve Temsilcileri, Uluslar Arası Platformda İslam Onurunu Yükseltecek Hamleler Yapmak Üzere Toplandı) Denmesi Bile, Büyük Adımdır. Kilometre Taşıdır.

Bununla Birlikte Görüşmede Dikkat Çekilen Konuların Her Biri, İslam Coğrafyalarının Gelişimi Adına Önemli Tüyolar Verecek Cinsten.
Ayrıca Zirvede (Bkz: 11 Eylül 2017 Astana Deklarasyonu) İmzalanmış.

Deklarasyon Doğrultusunda Gerçekleştirilmek Üzere Eğitim, Bilim, Teknoloji, İnovasyon Gibi Konularda Önemli Kararlar Alınmış.
Dr Hatice Karahan Hanfendi’nin Belirttiğine Göre İse, Görüşmenin Ana Gündem Maddesi Eğitim’miş. Çok Yerinde Bir Seçim Bence. Zira Eğitim Olgusu, Yukarında Bahsettiğim Teknoloji, İnovasyon, Bilim, Teknik Alanlarının Hepsine İtici Güç Mesabesinde Olan Yegane Unsurdur. Eğitim Olmadan Bu Saydıklarımın Hiçbiri Gerçeklik Eksenine Taşınamaz.

Hal Böyle Olunca, Eğitim Üzerine Bir Takım Yatırımlar Yapılması Ve Projelere İmza Atılması Gerekiyor. Ki Zirvede Zaten Buna Da Değinilmiş. Proje Derken “Benim Memurum İşini Bilir” Mantığı Değil Kesinlikle.
Her Neyse Onu Başka Zaman Tartışırız.

Bir Başka Önemli Husus Da, İslam Ülkelerin Gelişimi Adına Üzerinde Durulması Gereken Yukarıda Saydığım Kavramlar İçin Daha Fazla Uzmana İhtiyaç Duyuyor Oluşumuz. Yani Belirli Yol Haritaları Çizeceksek Eğer, Öncelikle Konusunda Uzman İsimler Arayışında Olmalı, Onları Bulup Tavsiyelerinden Yararlanmalıyız. Yukarıda Bahsettiğim Projeleri “İşini Bilen Memurlarla” Değil, Bu Uzmanlarla Yapmak Daha Akılcı Olacaktır Şüphesiz.
***
Hasılı Kelam, Güzel Bir Atılımdır Astana Zirvesi. 57 Müslüman Ülkenin Katılımıyla 11 Eylül’de Astana’da Gerçekleşmiştir. İslam Devletlerinin Gelişimi Adına Önemli Kararlar Alınmıştır. Ancak Ne Üzücü Ki –Bunu Biraz Da Son Günlerde Cemiyeti Bulandıran Magazinel Konulara Bağlıyorum-  Aydınlarımızın Gözünden Kaçmış, Arka Plana İtilmiştir.

Naçizane Sizlerle Paylaşmak İstedim. Bu Günün (Bkz: Gündem Analizi) De Bu Olsun. Saygılar, Sevgiler.

---



0 comments:

Yorum Gönder