Notepad PP İçin FTP Eklentisi Yükleme



Merhaba arkadaşlar, bu yazımda NPP diye de bilinen Notepad++ programına FTP eklentisi yüklemeyi anlatacağım.

[NPP FTP] diye de bildiğimiz bu mucize eklenti ile, klasik FTP programlarında bin bir zahmetle yaptığımız editlenecek dosyayı indir, düzenle, kontrol et, geri upload et.... külfetindeki işlerin tamamını tek dokunuşla yapabilmekteyiz.

Bu sebeple web app geliştiricilerinin sıklıkla tercih ettiği bir arayüzdür.

Gelelim Notepad++'a FTP eklentisi entegrayonuna.

Bunun için iki yöntem var:

1. Notepad Programını açıp, üstteki menü çubuğundan [Settings] » [İmport] » [Plugins] yolunu kullanabilirsiniz.

2. İndirdiğiniz FTP eklentisini daha hard-core yöntem olan, kopyala - yapıştır yolu ile, direkt C dizinindeki Notepad++ 'in içine, Plugins dizinine atabilirsiniz. Plugins klasörünü açtığınızda başka dll kardeşlerin de yan yana oturduklarını göreceksiniz. Tek yapmanız gereken, işte,  [NppFTP.dll] isimli elemanı oturan diğer kardeşlerinin yanına bir yere iliştirmek olacaktır.

Yani şu;
 [C] » [Program Files] » [Notepad++] » [Plugins] » [Yapıştır/Paste]

Ben ikinci yöntemle yükledim. Bu geliştiricinin tamamen tercihine kalmış bir durumdur.

Yalnızca, işletim sisteminiz atıyorum, 64 bit ise, NPP programını ve FTP eklentisini de 64bit olarak indirmeniz gerektiğini unutmayınız. Aksi halde program patlayacaktır.

Bu şekilde arkadaşlar. Umarım anlaşılır bir şekilde anlatabilmişimdir.

Deneyecek arkadaşlara şimdiden kolaylıklar diliyorum. 👍👍👍

Rukiye Eğlence


0 comments:

Yorum Gönder