Piki'nin Isırma Alışkanlığını Bıraktırmam






Bir süredir(1 hafta önce) Piki şiddetle elimi ısırıyordu. Son 4-5 gündür(bu hafta) bu davranışını bırakmış olduğunu görüyorum. 


Bunu nasıl bıraktığını söylersem de muhtemelen bana gülersiniz:


 "Sevgiyle"  :))


Meğerse hayvanın derdi kendisiyle ilgilenmemmiş.. 


İş yoğunluğundan kendisiyle ilgilenememiş, muzip oyunlar oynayamamıştım. Ben, dışarı çıkarsam ve ortamda gezse, ortamda bulunan nesnelerle oyunlar üretip oynasa (genelde bu oyunlar vurma-ısırma ve dürtüsel kavgalar şeklinde sirayet ediyor.) yetecek sanıyordum. Ama o, ben bilgisayar başında klavye ve mouse kullanırken tırrak diye gelip ısrarla elimi ısırıyordu. 


Sonra onunla oyunlar oynadım. (Aynasından mahrum bıraktım. Puha, salıncağına çıkıp aynasını göremediği o ilk halini görseydiniz siz de benim gibi yarılırdınız :))  ..)


Meğerse hayvan kendisini dışarı "salmamı" değil onunla oyunlar oynamamı istiyormuş.


***


Bu "acı" tecrübemle aslında minik bir kuşla dahi eğitim psikolojisini öğrenmenin mümkün olduğunu görüyoruz.. Kuş bile ilgiye namzetken bir çocuk yetiştirmenin zorluklarını tasavvur dahi edemiyorum.


Çocuklarınızı da tıpkı kuşlar gibi sevmeniz lazım arkadaşlar. Yoksa yetişmiyorlar.. Tecrübeyle sabit.







____

Ps. Bu yazımı yazarken Demet'in Tecrübe" şarkısı çalıyor. Rabbim denk getirdi :))

0 comments:

Yorum Gönder