Meb'de Bir Resmi Yazının Aşamaları

 



Merhaba,

Bu yazımda, ilk elden başlayarak en tepeye gitmesi ve tekrar şahsa ulaşması boyunca gerçekleşen, bir resmi yazının geçtiği evreleri anlatacağım.


Şöyle sıralayalım...

1. Önce personel istihtadıma dair formu doldurursunuz.


2. Sonra formu hazırlayan ilgili birimden aranırsınız.


3. Görüşmek için daireye çağrılırsınız. Eğer koordinatörünüzle görüşmeniz olumlu geçerse sizi ilgili birimin Şube Müdürü ile görüştürür.


4. Şube Müdürü ile de görüşmeniz olumlu geçerse sizden görevlendirme istediğinize dair dilekçe isterler.


5. Dilekçeleriniz;

 • Önce Şube Müdürünün

 • Sonra il milli eğitimin

 • Sonra da Vali'nin onayından geçer. (En önemli kısım burasıdır.)


6. Bu aşamadan sonra görevlendirilmeniz re'sen gerçekleştirilmiş demektir. Ancak bir de bunun görev yaptığınız ilçe ve okula bildirilmesi gerekir. Bununla ilgili de,


 - İl milli eğitimden görevli bulunduğunuz ilçe milli eğitime yazı gider.

 - İlçe milli eğitimden de görevli bulunduğunuz okula yazı gider.

 - Görev yaptığınız okul Ayrılma Yazınızı yazar.


7. Ayrılma yazınızın yazıldığı günden bir gün sonra görevlendirme yaptığınız yerde yeni görevinize başlamak zorundasınız.

Süreç böyle ilerler...



__

Bir resmi yazının geçtiği serüvenleri kısaca anlatmaya çalıştım.

Ama emin olun İç İşleri Bakanlığı'na bağlı Milli Eğitim Ailesi'nde çok daha karmaşık olaylar var. 




Benzer yazılarla sizlerle olacağım.

Sevgiler, selamlar..

Rukiye EĞLENCE




0 comments:

Yorum Gönder