Wireless Adaptör: Bağlantı Var İnternet Yok Sorunu




Merhaba,

Yaklaşık 1 aydır okulumuz öğretmenler odasındaki bilgisayarda bu problemi yaşıyorduk.

Yani TPLink marka wireless adaptörü bilgisayarımıza kurmamıza rağmen Ricon Modemine bağlı TTnet ağını buluyor fakat internete bağlanamıyordu.

Sorun adaptörde sanıp başka wireless adaptörleriyle denedik, yine ağa bağlanıyor fakat internete girememe sorunu devam ediyordu.

Sonunda lab.daki ağ kablosundan uygun boyutlarda kesip, jak girişlerini ayarlayıp dört başı mamur bir "ağ kablosu" hazırlamaya ve Ricon Modeminden doğrudan ağ çekmeye karar verdik.(Teknisyen Mehmet Öz'le. Daha önce ağ kablosu hazırlamıştım. Bana bunu yapabilir misin diye sordu)

Ancak ben yokken(muhtemelen dersteydim o sıralar), geçen gün sağ olsun Emre Hocamız(Rehberlikçidir kendisi) 
Dns ayarlarıyla oynanarak sorunu düzeltmiş :))

Dns'ini;

8.8.8.8
8.8.4.4 

olarak değiştirmiş.

Peki Bu IP Ne Anlama Geliyor?

Bu IP demek Ricon Modeminin sinyal dağıtıcı antenlerinden biri bozuk demek, Arkadaşlar 😕

Emre Hoca Dns değiştirerek adaptörün verileri geçerli dağıtıcıdan, yani bozuk olandan değil, diğerinden, yani sağlam dağıtıcıdan almasını sağladı.


***


Emre Hocam okulumuzu büyük bir mağduriyetten kurtardı.

Fakat Teknisyen Mehmet Abiyle ben hâlâ lazım olan bilgisayarlara 2-3 ağ kablosu hazırlamak düşüncesinden vazgeçmiş değiliz. Ve bunların arasında lab.daki bilgisayarlar da var. 

Şu an lab.daki pc'lerden internete Usb Tethering (telefon internetini masaüstü pc'ye bağlama) yöntemiyle bağlanıyorum. Bu da her seferinde telefonu tak-çıkar zahmetli oluyor :-/

Bunun yanı sıra ağ kablosu hazırlamak için boş zamanımda Akçakale'nin tek elektronikçisi olan Gamsız Elektronik'ten gidip 20-25 tane jak almam lazım. Konnektör sıkma pensi bizim okulda varmış. (Bizim okulda daha bilmediğim, işe yarar neler var acaba. Geçen ahizeli telefon buldum :)) )

Eğer ağ kablolarıyla 2-3 pc daha internete bağlayabilirsek ne mutlu bize. Bu Pekmezli Küme Evlerinde internet mağduriyeti en büyük problemlerinden biri.


Hayırlısı olsun diyoruz.


***


Son zamanlarda ciddi anlamda bizi "geren" bir problemi ve alternatif çözüm yollarını kısaca anlatmaya çalıştım.

Umarım okuyanlar için de faydalı olabilmiş bir yazıdır.

Yeni "problemlerde" görüşmek üzere, arkadaşlar, 

Sevgiler,

Rukiye Eglence

0 comments:

Yorum Gönder