Yeşil Vergi Kanunu


Yeşil Vergi Kanunu

Merhaba,


Çıkan orman yangınlarına müdahale maksatlı ne yapılabilir diye düşünüyordum. Yanan yerleri yeniden ağaçlandırmak, devletin tek başına yapabileceği bir şey değil arkadaşlar.


Bunun için ciddi anlamda halkın elini taşın altına koyması gerek.


Benim aklımaysa bu aptal halkı harekete geçirebilecek bir cebir olarak, Yeşil Vergi Kanunu çıkarılabileceği geldi. 


Yani her Türk vatandaşına ağaçlandırma şart koşulmalı. Tıpkı vatan borcunu öder gibi Yeşil Vatan Borcu da ödetilmeli.



Bir hukukçu değilim, ancak kaba taslak belirteyim aklımdaki kanunu:


Mesela 18 yaşını geçmiş her Türk Vatandaşı 4 fidan dikmek mecburiyetinde ve bunu ilgili devlet kurumlarında(Çevre Bakanlığı) belgelendirmek zorunda olmalı. Hatta kimliklerde Yeşil Vergisini ödemiş/ödememiş vatandaşlar için mühür/damga gibi bir belirteç konabilir.



Benimki bir fikir sadece. Küstahlık yapmak istemiyorum.



Son olarak konu ile ilgili twitter flood'umu da buraya ekleyeyim.



İstirham ederim...


. .



1;
#YeşilVergi adında yeni bir kanun çıkarmalı. 18 yaşını geçmiş her Türk Vatandaşına belirli mikarda fidan dikmeyi zorunlu kılmalı. Tıpkı askerlik gibi. Vaktim olsa bunlarla ilgili uzun uzun yazardımFolded hands



2;
(...)

(...). Greenpeace de(yerseniz) yangınları çıkaranları kınamış! Her şey söylenmiyor işte ben uslu bir öğretmenim.


3;

Bunları söylemekten hoşlanmıyorum ama bu ülkede #EkolojikZeka'dan ilk bahsedenlerden biri benim. Kolejlerde, iyi eğitimli okullarda yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili hummalı projeler geliştiriliyor. Fakat yine de toplum nazarı konunun ehemmiyetini anlamış değil.



4;

Fakat emin olun, Türkiye iklimi ve doğası ile, jeopolitik konumun elverişliliğini iyi değerlendirirse yanan ormanların 10 katında yeşil verimliliğe sahip olabilecek bir coğrafyada. Mucize bir toprakta yaşıyoruz. Anadolu'nun üç bin yıllık, belki daha eski bir geçmişi var.



5;

Mucize bir toprak parçasında yaşıyoruz ve burayı böyle heba etmek tamamen bizim körlüğümüz. Sadece birileri bu nimetlere gözlerimizi kapıyor, biz de göremiyoruz, hepsi bu.



6;

Anadolu'nun nimetlerinin neler olduğu ve nasıl bizden gizlendiğini anlatan kitaplar var. Onları da okumuyoruz.



7;

Anadolu'nun enerji kaynaklarını 100-150 yıl sonrası için kamufle ediyorlar. Çünkü Asya'da Orta Doğu'da kaynaklar azalacak. Ama Akdeniz ve Ön Asya hâlâ keşfedilmedi. Belki bundan 70 yıl sonra Dünya Savaşları gibi Akdeniz Savaşları yaşanır. Düşünsenize burnumuzun ucunda!



8;

Eğer #AkdenizSavaşları çıkarsa emin olun, Çin de Rusya da bundan pay almak isteyecek. Asya'yla alakası olmayanların ülkelerin bile Akdeniz hakkında yorum yaptığına şahit olacağız.



9;

Boşverin. Ben böyle şeyleri bloglarımda çokk anlattım. Ama ya okunmadı, okunduysa da "ergen saçması" olarak görüldü geçildi. Allah aydırsın, diyorum. Sadece toprağımız değil, onurumuz, haysiyetimiz de elden gittiği gün çokk geç kalmış olacağız.



____ Rukiye EĞLENCE

0 comments:

Yorum Gönder