Online Video Edit Siteleri




Merhaba Arkadaşlar,

Videolarınızı kırpıp editleyebileceğiniz, çeşitli filtrelere tabi tutabileceğiniz ve hiçbir şekilde kurulum gerektirmeyen bazı web 2.0 araçlarını aşağıda sizlerle paylaşıyorum.


En İyi Online Video Edit Siteleri

https://www.kapwing.com/

https://www.kizoa.com/Video-Editor

https://clideo.com/video-maker

https://app.clipchamp.com/

https://spark.adobe.com/make/video-maker/


Bu Sitelerde Neler Yapabiliriz?

Birkaç videoyu farklı boyutlarda biçimlendirip birleştirebilir, kırpabilir ve partların yerlerini değiştirebilirsiniz.

Onun dışında bazı web 2.0 video edit araçları fotoğraf arkasına audio(ses kaydı) atmanıza da izin veriyor. Bu şekilde çeşitli slayt gösterileri veya sunular hzırlayabilirsiniz.

Bu nimetin bir diğer faydası ise, filtrelemeler yaparak videonuza spesifik ortam etkisi katabilmenizdir. Yani siyah-beyaz filtreleme uygulayarak daha iddialı, ya da retro uygulayarak nostaljik bir izlenim katabilirsiniz.

Ayrıca bazı siteler çeşitli template(hazır video kalıpları) ile size yol gösteriyor. Örneğin kurumsal bir video hazırlayacaksanız business temalı bir template öneriyor. Okul/mezuniyet videosu hazırlayacaksanız school temalarını inceleyip dilediğiniz birini seçebiliyorsunuz. Videonuzu kurarken ben özellikle template kullanmanızdan yanayım. Zira işe yeni başlamış "acemiler" olarak çoğu zaman bizler, işe nereden başlayacağımızı ve tam olarak ne yapacağımızı bilemeyebiliyoruz.Bu anlamda template'ler bizler için can simidi vazifesi görüyorlar.

Videonuzun ses düzeyini, bir ya da birden fazla sesin birlikte yürütülmesini sağlayabiliyorsunuz. Anlık "zoom in"ler ve "zoom out"lar ypıp videnuza vurgu katabiliyorsunuz.

Bu araçların bir diğer özelliği ise video hızını ayarlayabilmenizdir. Bu noktada çu püf noktayı belirtmiş olayım: İzleyicilerin çoğu hızlı videolar tercih etmekte, yavaşları izlerken sıkılmaktalar. O yüzden videonuza ne kadar çok bileşen katıp ne kadar dinamikleştirirseniz o kadar avantajlı olacaktır.

Bu Yazıyı Hazırlamak Nereden Aklıma Geldi?

Burada biraz kendimden bahsedip konuyu yine "dallayıp budaklandıracağım"

Malumunuz corona kapatması sürecindeyiz ve hem verimli olmak, hem kendimizi faydalı hissetmek ve keza bir şeyler üreterek küresel çağın isterlerine nitelik sağlayıcı ürünler takdim etmek durumundayız.

Bunlar birer sebep benim video edit'lemeyi öğrenmem için. Fakat en büyük sebep şudur ki, uzun zamandır Arduino öğrenme ve bunu youtube'da yayınlama işini daha fazla ertelemeyip bu düşüncemi icra etmek istememdir.

Bu niyetle başta Arduino Dersleri giriş-tanışma videolarımı çekip yükledim. (Evet pat diye yükledim ve çok çirkin durdular)

Ardından fark ettim ki, bu videoları Kizoa, Clipchamp gibi bir araçlar düzenlersem(şekil verirsem) çok daha naif bir intiba uyandırabilirim.

Ardından, bu sabah hemen kolları sıvadım. Şu an bir yandan edit'leyeceğim videoları Kizoa'ya yüklüyor, bir yandan konuyla ilintili bilgilendirme yazısını blogumda paylaşıyorum.

Hepsi bu arkadaşlar. Hayatımda olan gelişmeler bir şekilde mesleki yetkinliğimi etkiliyor ve ikisi birlikte ilerliyor gibi bir şey. Yani ne kadar hayatın içindeysem o kadar mesleğime sahip çıkıyor ve mesleğime sahip çıkıp kendimi geliştirdikçe de yaşadığımı fark ediyorum ve bana yeni ufuklar açılıyor.

Bu gerçekten harika bir his arkadaşlar. Yaşamadan ölmeyin diyorum :)

Unutmadan...

Her sitenin kedine özgü free edition limitleri oluyor arkadaşlar. Ve bu max 20-50 MB civarına tekabul ediyor. Bu limiti aşarsanız upgrade üyelik seçeneği çıkıyor karşınıza ve oluşturmuş olduğunuz videou indiremiyorsunuz.

Bu sebeple videonuzu ne kdar kısa tutarsanız o kadar makuldur.

***

Bu şekilde kısaca özetlemeye çalıştım arkadaşlar. Umarım gözden geçireceğiniz bu siteler video editlemede işinize yarar.

Saygılarımla.

Rukiye Eğlence



0 comments:

Yorum Gönder