Maide Suresi 5. Ayet



Bu yazı, tahminin, ortaokul yıllarında hazırlamış olduğum "Ayet Defteri"nin arasından çıktı. Şimdi Hayrettin Karaman Hocama sorsak, ya da işte Atv'nin Ramazan davulcusu pardon sahurcusu pardon iftar vaazcisi varya.. İşte onlara bu ayetin mahiyetini sorsak "Şimdi bu ayet hep yanlış yorumlandı" diye gireceklerdir mevzúa.

Peki ya nasıl diye üstelersek de "Şeriat Allahın emri demek. O yüzden küçük bir iyilik yapmanız ya da ufacık bir tebessümle şeriati yerine getirmiş oluyorsunuz" diye, vaazlerini tamamlarlar. Kişileri tenzih ederek konuşuyorum. Meselâ yâni nispetinde.

Günümüzde, Dini, cihadı, iman etmeyi, şeriatı iki dudağın kaşın gözün çok affederseniz burundaki kılların hareketine indirgeyen softonic bir alimler güruhu türedi. Kavramların içini boşaltıyor ve Kuranın çevirisini ve tefsirini bu kavramların karşılığı olmayan kifayetsiz sözcüklerle reva görüyorlar.

Her neyse. Şimdilerde bir vesile ile ortaokul-lise yıllarımda bıraktığım o meraklı hayalperest Rukiye'yle yeniden tanışıyorum. (Bkz: Ev taşıma) Ve inanın bana, araştırdıkça hayran kalıyorum o kıza, araşırdıkça daha çok seviyorum.

Bazen tüm bunların başıma gelmesi tesadüf değilmiş diye düşünüyorum. Aman tamam diyim yine girmeyelim.

Saygılarımla, Ruk..

0 comments:

Yorum Gönder