Karanlığın İçinden



“Karanlığın İçinden” Süzülen Bir Öykü



Bir süredir yazmakta olduğum öykümü sonunda tamamladım arkadaşlar.
Bu linkten ebook halini indirip masaüstü veya tabletinizden okuyabilirsiniz.
Belki ilerleyen günlerde online erişim imkanı da sağlarım sizlere.
Bir de öyküye içindekiler kısmı eklemeyi unutmuşum.  Rica ediyorum şimdilik böyle idare ediniz. İlerleyen günlerde içindekiler kısmı eklenmiş versiyonunu da eklerim siteye. Ancak o kadar çok yorgun hissediyorum ki kendimi, bunu şimdi yapacak mecalim kalmadı inanın.
***

Felsefeden Günlük Hayata

Doğrusunu söylemek gerekirse felsefi kavramları günlük hayatın içinden olaylara, alelade insanların konuşmalarına yedirebilmeye çalışmak beni biraz zorladı.
Ama olsun.
Bunu, bu işi, öykü yazma işini yapıp yapamayacağımı görmek için yazdım bu öyküyü.
“Peki yazabildin mi?” diye sormayınız. Bu soruya cevap verecek olan sizlersiniz. Olumlu geri dönüşlerinizi bekliyorum, naçizane.

Yeni Bir Yazım Tekniği

Öyküyü dünyada daha önce hiç denenmemiş bir yöntemle yazdım. Bu anlamda bir ilki gerçekleştirdiğimden bahsedilebilir.
Şu;
Öyküde kişileri değil olayları merkeze aldım. Belli başlı 7 olay ve bir baş kahraman var. Ancak olay örüntüsü bu baş kişi(Ali Rıza) tarafından akmıyor. Kurgu, tamamen baş kahraman hakkında görüş beyan edebilecek 21 kişi+Nilay  üzerinden akıyor. Yani bu kişilerin bakış açıları üzerinden şekilleniyor hikayenin teması.
Bu anlamda hikayeden, çok çok farklı bir yazın türü olduğundan bahsedilebilir. Ben buna “ruknamçe” demeyi uygun buluyorum. Zira ilk kez benim kullandığım bir yöntem ve ismi de yöntemi bulan kişiyi çağrıştırsın değil mi?
Sizce de kulağa hoş gelmiyor mu,  “Ruknamçe yöntemiyle yazılan bu öyküde bla bla bla bla”
***

Ruknamçe Ne Demektir?

Ruknamçe kelimesinin aslı, Osmanlı Devleti’nde mali kayıtların tutulduğu bir defter olan “RUZNAMCE” dir.
Ancak benim bu kelimeye, şahsımın mahlası durumunda olan Ruk ön-ekini getirmemle böyle anlamsız ancak özgün bir sözcük çıktı ortaya.
Tıpkı “Ruk into my eyes, the Rukked pictures, theRuk production, geliyoRuk, gidiyoRuk ancak kimseyi göremiyoRuk” gibi 🙂
***

Nilay Neden Önemli?

Nilay Ali Rıza’nın 27 yıllık sevgilisi. Aynı mahallede doğmuş büyümüş ve yetişmişler.
Keza  Nilay’ın bu kadar önemli oluşu onu çok sevmemden ileri geliyor hocam, sizce yeterli bir sebep değil mi?
***

Tamamen Hayal Ürünü Değil

Aslında açık beyan politik mesaj içerip de tamamen hayal ürünü olduğunu özellikle vurgulayan eserler vardır. Ben dürüst olmayı tercih ediyorum. Öykünün çıkış noktası gerçek kişilere ve gerçek olaylara dayanıyor.
Ancak kişilerden ihtiyaç duyduğum çıkış noktasını (bkz: malzeme) yakaladığımda biraz da abartı katarak devam ettirdim öyküyü.
Yani her ne kadar çıkış noktam gerçek kişiler olsa da, karakterler belirginleşsin diye biraz mübalağa taktiğinden yararlanmış olabilirim.
Lütfen incitici bir ayrıntıya rastlarsanız olayın mübalağa sanatıyla pekiştirilmiş olduğunu gözden kaçırmayınız.
Her neyse, okumaya niyetlenen arkadaşlarıma şimdiden keyifli okumalar diliyorum.
Hoşça kalınız.
Rukiye Eğlence - 2017


0 comments:

Yorum Gönder